29‏/08‏/2012

تمام ؟!

مبقتش بكتب كتير او يمكن بقيت بكتب بس جوا نفسى ،
ساعات بحس انى مش عايزة اشوف اللى انا حاساه مكتوب قدامى علشان مصدقهوش  ويفضل دايماً مجرد احساس مستخبى مشكوك فى آمره !
طول عمرى لما كنت احب اذاكر بذمة كنت اكتب علشان المادة تلزق فى دماغى !!
بس الغريب انى كنت بقوله كلمة "ذمة" دى كتير على اى حاجة عايزاه يعملها بضمير 
"هو انا نسيت اقوله حبنى بذمة ؟! "
...
 مش مشكلة الحب اصلاً نسبى زى ما كل حاجة فى الدنيا نسبية
يمكن كان بالنسبه ليه هو كدة بيحبنى بذمة وبيدينى كل حاجة !
مش ذنبه انى مش حسيت بحاجة .. اعتقد !
اعتقد انى قولت كمان للتانى ده انه مش هيعرف يحبنى ، وانه هيكرهنى لأنى انا مش بعرف احب صح وانى ببعد الناس عنى من غير ما اقصد وان ده رأى حد بيقرب منى كفاية !
بس هو مكتفاش بكلامى وحب يجرب ، هأكدب عليه مثلاً ؟!!
وبعد كدة يقول انتى انانية وكدابة وده طبع فيكى !
هو انت كنت مش بتسمع !!
انا قولت انى مش الملاك الابيض وان انا البجعه السودا فى بحيرة البجع كمان !
...
هو انتى ليه بتبعدي اى حد يقرب عنك كدة !!
دى قالهالى حد تالت خالص كان فاكر انه بيسألنى  واكنى عندى سبب منطقى اجاوب عليه بيه !
المنطق هو ان مفيش منطق 
ده اللى انا مقتنعة بيه !
رغم ان قناعاتى دى بتتغير فى اقل من الثانية 
!!
حد ميعرفنيش قالى قبل كدة انتى مجنونة ، المشكلة انى كنت بصر واقوله بس انت متعرفنيش كويس 
رغم انى مقتنعة انه اكتر حد عرفنى صح !
...
بيستفزنى جداً ان حد يعمل نفسه عارفنى رغم انى عارفة انى مش عارفة نفسى اصلاً ! 
...
وبيستفزنى اكتر لما الاقى اللى انا فاكرة نفسى عارفاهم كائنات تانية !!
هلام على ما اظن !!!!
...


انا مش عايزة حد يقرب .. تمام ؟!